jobbrelaterat

åh, jag är så trött att jag håller på att tuppa av. men det går ju inte för om mindre än en timme ska jag ju cykla till jobbet :( det hade varit superskönt att sova hemma i natt men jag kan behöva lite extra komptimmar. tyvärr kan jag sällan ta ut mina timmar i ledighet (taskigt om vikarier) utan får vackert ta en slant extra i lönekuvertet istället.

att man bara får spara 40 timmar/månad är ju inget problem om man arbetar 8 timmar om dagen, måndag-fredag. men om man jobbar på sånt schema som vi gör så kan 40 timmar vara både mer och mindre än en veckas jobb. en vecka kan vara 15+2 timmar som minst och 62,5+2 timmar som mest. men tar jag ut komptid vid rätt tillfälle så kan jag få ut 9 dagar ledigt om jag tar ledigt från 2 arbetspass. det är ju fint om man tex vill åka på semester utan att ta ut några semesterdagar! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0