snurrigt

idag snurrar det så mycket jobbtankar i mitt huvud att jag nästan trillar omkull. det är ju inte på något sätt säkert att jag ens blir erbjuden tjänsten jag ska intervjuas för men i mitt huvud leker jag med den tanken! och som konsekvens därav måste jag mer eller mindre ofrivilligt leka med tanken "vad gör jag om jag blir erbjuden ett nytt jobb?". inte helt obekvämt, men ej heller helt bekvämt. jag har hela tiden sagt till mig själv att jag ska jobba minst ett år på mitt nuvarande jobb, som jag blev himlastormande glad över i mars! eftersom jag började där 1:a april så är det drygt 3 månader kvar tills ett år har gått (redan!) och 3 månader är den uppsägningstid jag har.

jag antar att jag redan imorgon bör berätta för min närmaste chef att jag ska på en anställningsintervju... jag tror inte att han kommer att hurra direkt... menmen. jag kommer att gå dit dels för att ta reda på så mycket som möjligt om tjänsten men också för att öva mig på att gå på anställningsintervju. OM jag sen skulle bli erbjuden tjänsten så måste jag verkligen ta mig en funderare. jag gillar ju att jobba mina ca 10 dygn/månad och vara ledig resten, jag gillar min lön och jag beundrar företaget och stöder deras behandlingstanke. MEN jag vill ha ett jobb med mer administration (typ dokumentering, planering etc), mer samtal och framförallt ett jobb som är närmare det jag tror är mitt drömjobb, familjebehandlare. det svåraste skulle nog vara att börja arbeta kontorstider. blööö.

medan jag funderar äter jag dadlar och längtar efter att sätta tänderna i den nybakta vörtlimpan jag köpte idag. i ett beslutsamt ögonblick (framför spegeln ska tilläggas) bestämde jag mig för att inte äta fler mackor före jul. jo tjena, vad bra det gick. not. brödkryddor av typen vört borde förbjudas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0