en sorts kärlek

en sorts kärlek av ray kluun

en bok om kärlek och sjukdom, bröstcancer. det låter inte så upplyftande och det är det inte heller, det är tragiskt. boken är självbiografisk och beskriver en kärlek som, trots att den är långt ifrån perfekt och felfri, ändå är stark. mitt bibliotek får tillbaka en bok med tårfuktade sidor.

som bonus för att jag missade bokonsdagen igår så kommer ett till tips om en bok som påminner lite om en sorts kärlek! :-)

anna, min älskade av magnus utvik

även den här boken handlar om en ung kvinna som får cancer och bygger på författarens egna upplevelser och erfarenheter. jag läste den här för nått år sen och kommer fortfarande ihåg ganska mycket av boken. jag tycker att den är snäppet bättre än en sorts kärlek, men det är nog för att författarnas sätt att skriva skiljer sig rätt mycket från varandra och utviks enklare och mer avskalade berättande passar mig bättre. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0