mannen i mina drömmar

tyvärr handlar detta inlägg inte om att jag har träffat mannen i mina drömmar... i wish, utan det handlar om något som jag har läst!

mannen i mina drömmar av curtis sittenfeld

bokens kapitel beskriver olika händelser/perioder i huvudpersonens hannahs liv, från tonåring till vuxen. det kretsar hela tiden kring de bilder hon har av familj och kärlek och hur livet bör vara. ofta har man (iaf jag!) något slags bild av hur man vill att saker och ting ska vara men ibland måste man revidera dessa, lyfta blicken lite och kolla runt. då kanske man ser att det man jagar efter inte behövs längre för man har något anat som är minst lika bra... oj, nu blev det lite filosofiskt men det är såna tankar som den här boken sätter igång hos mig!

jag har även läst i en klass för sig av samma författare. jag kan inte säga att någon av dem var bättre än den andra. i mannen i mina drömmar får man ju kortare fragment av hannahs liv medan man i i en klass för sig får en mer sammanhängande historia om lees tid på en internatskola.

båda böckerna är mycket läsvärda tycker jag och även om de kan vara lite svåra att komma in i från början så har jag legat uppe länge på kvällarna bara för att jag inte kunnat sluta läsa! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0