puls

idag har jag varit på ett spinningpass, puls 70-90. man har alltså pulsklocka och cyklar med en puls som ligger på 70-90 % av sin maxpuls. jag har ingen egen pulsklocka och har inte kört så många pulspass. sist hade jag kalibrerat klockan efter min verkliga ålder vilket gjorde att jag knappt kunde trampa ett varv utan att hamna på övre gränsen. då blev jag rekommenderad att ställa in åldern lägre, dra bort drygt 10 år. idag tänkte jag "va tusan, jag krämar på så jag får jobba rejält!", jag drog bort 15 år. det skulle jag inte ha gjort. NOTE TO SELF: ställ in födelseåret på 1992 eller 1993, INTE 1995. det var som att klockan stannade på 86 %, jag kunde inte komma över, vare sig med ökad belastning eller ökat tempo.

jag skulle gärna ha en egen pulsklocka. men de är liiite för dyra för mig just nu. jag vill dessutom ha en med lite finesser och inte bara pulsmätning... en sån här skulle jag inte tacka nej till.

image50

bild av en finfin F11 från www.polarpuls.com


dagens lärdom: jag har intepuls som en 13-åring.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Åh, det där är ju skitkul. Jag testade det en gång...

2008-02-13 @ 07:31:14
URL: http://kerstinrosalia.blogspot.com/
Postat av: annaisa

kerstin: visst är det? måste gå snart igen för att justera min ålder! :-)

2008-02-13 @ 07:40:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0