konsten att slakta en apelsin

hos sara hänfördes jag över apelsinskalandets ädla konst.

nej! man kan inte bara riva och slita i skalet och förstöra både naglar och atopiska små fingrar! jag kliar mig tokig om jag har skalat en citrusfrukt (åsså gillar jag inte gula naglar). nedan följer alltså en steg för steg-beskrivning av ännu ett sätt att komma åt vitaminerna.

 steg 1: klyv apelsinen

 steg 2: skär av "ändarna"

 steg 3: bort med det dumma skalet och allt det vita

 steg 4: skär runt mittenpluppen och gör lämpliga bitar

 steg 5: lägg bitarna i en skål eller ät direkt från skärbrädan om det är bråttibråtti! :-)

hur skalar du din apelsin?

(jag har lite svårt att förlika mig med att det verkligen är jag som skrivit/fotat detta inlägg... ) 

Kommentarer
Postat av: hedgehog-sara

Ah - det har jag inte tänkt på - ska testa nästa gång jag äter en apelsin, om kanske en halvtimme ;) Tänk vad många olika sätt, om man vågar börjar prata om det - hahahahaha :D

2008-03-11 @ 15:19:28
URL: http://hedgehog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0