lyckat lunch-hopkok

jag tycker om att laga mat utan recept, det är mer spännande på det viset och oftast blir det faktiskt bra om jag får säga det själv! och för det mesta blir det mycket mat eftersom jag vill ha så många olika ingredienser...

idag var jag sugen på gul mat med kyckling. så kycklingfilén fick sällis av blomkål, paprika, morot, bönor och lök. kryddat med curry, vitlök, tomatpuré, (salt och peppar förstås) och kycklingbuljong blev det riktigt smaskigt. lite kokt dinkle on the top. gurkmeja gjorde det hela riktigt gult och fint! jag är mätt och belåten och ska gå ut och skotta bort lite snö från uppfarten. jag är en god dotter att ha inneboende, fixar både käk och enklare anläggningsarbeten.

 

mat för en snöskottare med nyfixad axelled

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0