toppluvefarbrorn

jag går morgonpromenad vid ungefär samma tid varje dag (utom lördagar och om jag börjar jobba tidigt). jag går samma runda varje gång. detta resulterar i att jag möter samma människor på ungefär samma ställen varje dag. några är på väg till jobbet andra är ute med hunden eller, som jag, bara promenerar. där jag bodde förut gick jag en annan sväng och mötte varje morgon en äldre dam i beige täckkappa, kapptanten. denna dam brukar även min mamma möta när hon går till jobbet. ibland syns hon inte till på några dagar och då kan jag känna mig lite orolig, men hittintills har hon alltid dykt upp igen!

de senaste veckorna har jag och en liten farbror med toppluva och is i mustaschen börjat bekanta oss med varandra. i börja sa vi bara godmorgon, men nu har vi komit så långt att vi stannar till och byter några ord. ganska fascinerande. och kul att få språka med okända människor här i sverige och före klockan 8 på morgonen! igår berättade jag för honom att jag ska flytta så han inte behöver fundera på vart jag tar vägen. 

så min uppmaning är att du börjar heja på han/hon som alltid väntar på bussen samtidigt eller dom du möter när du cyklar till jobbet! det gör dagen mycket trevligare!

hej alla morgonbloggare! hoppas ni får en förträfflig onsdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0