trötter

ujuj, det var en lång dag igår. jag har glömt hur jobbigt det är att jobba! fast det är klart, normalt sett så jobbar man ju inte 12-timmarspass, det räcker så bra med 8 timmar!

det var lugnt hela dagen igår men ändå inte så det blev långtråkigt. jag tyckte att jag hann med alla brukare på ett bra sätt. det känns alltid bra att gå hem därifrån när jag vet att jag har ägnat tid åt alla som behöver. kanske inte flera timmar per person men ändå att ha hunnit med lite snack, något vettigt (typ fixa mat eller tvättstugan) och gärna skrattat lite också. när man, som jag, bara jobbar då och då kan mamn bjuda på det där lilla extra som man inte orkar med när man arbetar heltid. det händer ju att man blir lite less på vissa personer (tex dom som gärna ältar samma saker om och om igen...) men när man vet att det dröjer ett tag innan nästa gång kan man kosta på sig att vara med dom ändå.

(det är som boendestödjare inom socialpsykiatrin jag hoppar in och jobbar då och då)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0