ekonomiska funderationer

jag fick månadens lönebesked igår. det var upplyftande läsning. jag har (tror jag iaf) skrivit tidigare om att jag är nöjd med den lön jag har, tom mycket nöjd. nu hade jag jobbat ett extrapass i april och detta extrapass gav nästan 5 500 kronor, före skatt visserligen men ändå! när det handlar om sådana summor känns det ju helt klart värt att ta på sig nåt extrapass då och då, givetvis i mån av ork.

när jag ändå är inne på den ekonomiska avdelningen så måste jag bara "skryta" lite om hur underbart skönt det är att inte ha några studielån att betala tillbaka! jag får en känsla av frihet när jag vet att den summa pengar som står på lönebeskedet är mitt-mitt-mitt, alltihop, inte en enda krona är intecknad till avbetalningar. se detta som en uppmaning till att absolut inte låna mer av csn än vad som är nödvändigt (och helt inte alls!).  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0