good hairday

varför slösas alltid dom bra hårdagarna bort på typ söndagar när den enda människa man träffar är expediten i kundservicen på elgiganten? idag var en av dom. 

dessa  få dagarna när jag är sams med mitt hår inträffar aldrig när det skulle behövas, tex när det vankas fest. jag är oftare osams med och skäms för mitt hår än tycker att det ser ok ut. det kan bero på att jag har universums minst samarbetsvilliga hår. tunna små hårstrån som varken är lockiga eller raka. om jag lockar håret så blir det rakt efter en timme. om jag plattar håret så lockar det sig efter en timme. mina tröstlösa försök att få till nån slags volym ska jag inte ens gå in på.

när jag går till frisören brukar jag vara openminded och generös, "gör nåt snyggt" typ. men än så länge har det aldrig hänt nåt mer spännande än en V-formad klippning (eller kanske det är mer spännande med blonda slingor i mellanhåret?). hursomhelst så vet inte ens proffsen vad dom ska ta sig till med mitt hår så oftast får jag gå hem med bara lite kortare hår än vad jag hade när jag kom samt ett hungrigt visa-kort. dom modiga klipper upp det lite och penslar i några slingor. that's it. såna gånger funderar jag allvarligt på peruk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0