granskat

igår kväll såg jag på uppdrag granskning som handlade om hur kistlock krossas vid gravsättningar. eftersom jag sommarjobbat på kyrkogård under flera år så har jag sett hur det går till när man fyller igen gravarna efter att kistan sänkts ned. redan efter första somaren bestämde jag mig för att jag ska kremeras när den dagen kommer.

nu tycker ju inte jag att det är någon stor grej att kistlocken trycks sönder. det är illa nog att stoppa ner avlidna människor under jorden och låta maskar och andra kryp festa loss på deras kroppar. men jag har bekanta som blivit superförvånade och lite arga när jag berättat hur det går till vid gravsättningar och det kan jag iofs förstå. men som sagt, varför knöka ner folk under jorden i första taget?

nehedutack, ingen kista för mig inte. jag vill hellre bli till lite aska i en fin kruka eller ask av något slag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0