it´s a small world

ibland förundras jag över hur saker och ting kan hänga ihop. tack vare facebook har jag fått reda på att olika personer jag känner, från helt olika sammanhang och olika delar av landet, även känner varandra! sånt tycker jag är riktigt kul, liksom fascinerande att två personer jag känner lyckas träffa och lära känna varandra.

sen finns det ju andra saker som bara verkar vara så slumpartade. häromdagen blev jag inbjuden till falun av en gammalgammalgammal barndomskompis. våra familjer umgicks mycket när jag var pytteliten och dom flyttade till södra sverige när jag var ca 4 år. vi hälsade på dom nångång när jag var 8-9 år med sen har vi inte träffats. våra mammor skickar julbrev till varandra men that's it och nu faller det sig iaf så att han bor i falun och jag i borlänge! jag måste nog försöka ta mig dit och kolla läget!

den sak som fick mig att skriva detta inlägg var ett samtal igårkväll. när vi satt och åt före bion igår konstaterade jag och min kollega att vi gjort våra fältstudier (inom socionomprogrammet) på samma ställe i indien! han var dock där året efter mig och jag läste i umeå, han läser i örebro. eftersom det är en upplevelse som är väldigt speciell är det kul att kunna prata om den med någon som har gjort precis samma sak!

är det ödet som orsakar sånt här eller är det så att vi bor i ett litet land? eller nåt helt annat kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0