passande funderingar på alla hjärtans dag

jo, alltså det här med min fd. sambo. jag tycker mycket bra om honom och han är fortfarande en av mina absolut bästa vänner. men iom att han berättade att han vill ha mig som flickvän så betraktar jag vår vänskap (såsom den varit hittills) som över. hur ska man kunna vara vän med en person som man vet vill mer än så? en kram är inte bara en kram längre. jag känner att jag måste tänka mer på vad jag säger och hur jag säger det. och allt detta gör mig ganska ledsen. inte minst för att jag inte kan ge min vän det han vill ha. men jag är 99% säker på att vi inte skall leva tillsammans igen.

som tur är har vi inte hållit på och ljugit och sårat varandra som en del par gör innan dom gör slut ordentligt. nu är det mer bara det att han kommer på fler och fler saker som han skulle ha velat göra annorlunda. och jag kan inte säga emot, det hade varit bättre om han betett sig annorlunda på vissa områden. men gjort är gjort och går inte att göra om.

fast det kan inte hjälpas att jag känner mig som en snåljudas som inte vill ge honom en till chans. det han inte har förstått (och som jag i ärlighetens namn inte har sagt klart och tydligt) är att jag under våra år tillsammans har gett honom ett antal nya chanser när jag helst hade velat göra slut för gott. chanserna är helt enkelt slut.

ibland tror jag att han egentligen inte är intresserad av just mig utan mer av en flickvän vemsomhelst. jag hoppas att jag har fel men det går inte en dag utan att jag hoppas att han träffar någon annan att bli kär i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0