falsklarm

det går kräksjuka här i trakterna. var gör det inte det förresten?
flera kollegor har varit sjuka och även en del ungdomar. hos oss är det än så länge bara en vuxen som varit sjuk. dessvärre jobbar hon i mitt arbetslag...

så igårkväll när jag skulle gå i säng mådde jag riktigt illa. och cynisk som jag är tänkte jag: jahapp, nu är det klippt. följdaktligen bäddade jag i soffan - för sova på sovloft och vakna med vinterkräksjuka i magen är en dålig och jobbig kombination som jag inte vill uppleva. men strax efter midnatt vaknade jag i min lilla soffa och konstaterade att jag inte var mer sjuk än vanligt! så jag kröp upp på loftet igen.

men jag tror allt att jag ska svälja lite vitpepparkorn imorgon för säkerhetsskull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0