idag ska jag vara själv

att jobba en hel helg känns som att vara bortrest en vecka ungefär. eftersom mitt jobb innebär att man jobbar konstant och ibland knappt kan gå på toa utan att veta att nån står utanför och väntar så längtar jag otroligt mycket efter att få vara själv efter arbetspassen. sovande jour på nätterna gör också att man är på stand-by hela tiden och jag vaknar så fort nån rör på sig i huset. jag brukar stiga upp lite extra tidigt bara för att få en stund själv innan alla andra vaknar.

helgen var annars himla fin. i lördags packade vi ihop barn och grillkorv och åkte ut på en sjö med långfärdsskridskor. långfärdsskridskor är något jag har velat testa ända sen jag var liten. och det var precis så härligt som jag har trott! helt underbar känsla av att bara sväva fram på isen! det kommer jag absolut att göra igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0