obehag på bibblan

jag skulle aldrig ha gått till bibblan. väl där, på kokboksavdelningen, blev jag tilltalad av en man med utländskt ursprung som undrade när bibblan stängde. jag var artig och svarade och han pratade lite mer och frågade om han fick prata med mig för att öva på sin svenska. hmmm, tänkte jag och för att inte vara så typiskt svensk så sa jag att visst det går bra. och vi pratade lite till. sen började han prata om att vi skulle träffas igen, fråga efter telefonnummer och ville bjuda på fika och en massa sånt grejs. då blev det obekvämt tyckte lilla jag och klämde ur mig nödlögnen att jag är upptagen ( i wish! ) och att min pojkvän inte skulle gilla det.

varför kan man inte bara få vara trevlig utan att det ska dras för stora växlar på det?

resultat: jag ska inte vara artig och trevlig med män på bibblan mer.

nu ska jag lugna ner mig och se reprisen av kungen, drottningen och barnen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0