det blir ingen rubrik här

jag har haft en förträffligt fin och välgörande lördag! bla har jag läst en hel roman, varit på 2ndhand-runda, lagat mat, promenerat och städat.
mest har jag bara haft det lugnt och skönt. men nu börjar det krypa av rastlöshet i mig. jag ser (och hör) hur människor runtomkring mig förbereder sig för drabbning, det är ju löningshelg. samtidigt som jag helst av allt skulle vilja vara med ute i krogkarusellen så vet jag att jag inte skulle hitta nåt jag söker där. insikten ger mig ro samtidigt som jag blir lite frustrerad.

jag är en sån person som lever lite efter "surt sa räven om rönnbären", det jag inte har bestämmer jag mig för att jag inte heller vill ha. men klok som jag är inser jag ändå att mitt sätt att tänka begränsar mig. och nån gång ska jag nog göra nåt åt det. men inte ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0