slut som artist

när man har jobbat, och alltså varit vaken, 28 timmar i sträck orkar man inte så mycket.
idag har det har varit alldeles tillräckligt att gå till sushihaket och att se på så ska det låta.

ibland när jag är filosofisk och lite fundersam, som jag var i natt mellan 3 och 5 ungefär, undrar jag hur det ska gå för barnen på mitt jobb. jag jobbar ju med ungar som har varit med, om alternativt åstadkommit, mer skit än många hinner på en hel livstid. och vi gör så gott vi kan för att dom ska hitta nån slags balans och plats i världen. antingen tycker dom att dom är helt värdelösa eller så anser dom sig vara den bästa person som någonsin avlats. och ibland försöker dessa båda åsikter komma sams i samma varelse. hur ska det gå? det ska verkligen bli intressant att följa dom små filurerna.

men just nu önskar jag att jag var bibliotekarie istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0