tacksamhetstankar

ibland känner jag mig så äckligt nöjd med mig själv och med livet som helhet. men då brukar det dyka upp tankar om att jag inte alls borde vara så jäkla nöjd eftersom jag har ett, i mångas ögon, tragiskt liv. jag har ett fåtal goda vänner varav ingen bor närmare än jaaa... 30  mil kanske. och jag har noll och intet av romantik och passion i detta nu. trots det är jag så förbaskat nöjd med alla andra bitar i livet!

- jag har en mysig (om än liten) lägenhet att bo i (om än i 2:a hand)
- jag har råd att köpa den mat jag vill äta
- jag har råd att göra det jag vill göra (tex. spontanåka på semester eller bestämma mig för att ta mc-kort och köpa en hoj)
- jag har ett jobb som smakar mer än det kostar och som betyder massor för mig. inte minst för att kollegorna är lovely!
- jag har en kropp som fungerar som jag vill och den ser inte alltför tokig ut. ganska stark för att vara så liten.
- jag har en familj som älskar mig oavsett vad jag hittar på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0