all work

nu har jag gjort min första hela riktiga helg på jobbet, hela lördagen och hela söndagen och även måndagmorgonen. att jobba såna pass är intensivt och stundtals jobbigt men åh, vad det är kul att jag känner att jag börjar få kontakt med ungdomarna! varje arbetspass har man två "ansvarsbarn" och under helgen har man samma både lördag och söndag och det gör att man kan få mer närhet och stabilitet än om man byter varje dag.

eftersom jag jobbat har jag varken sett på TV, läst tidning eller hört radio på hela helgen. till frukosten idag kom en liten kille och berättade om engla, han hade hört på radion när han vaknade. usch, jag får kalla kårar. extra obehagligt när man jobbar med rymningsbenägna ungar i samma ålder som engla, bara ett par mil därifrån. huvva.

håll hårt i alla små hjärtegryn och sparka dummingarna på smalbenen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0