egna initiativ

inte fick jag några flyttlådor idag inte... :-(

chaffisen tog tydligen egna initiativ och bestämde sig för att först skjutsa mina grejer en vända till södra sverige. som tur är är jag ledig torsdag-fredag så jag kan ta emot grejerna då när han är på väg uppåt igen. nu är det ingen ko på isen men tänk om det hade varit nåt verkligt viktigt som jag behövde få idag.

jag har redan varit tvungen att tjacka upp mig på lite nya kläder. som tur var hade lindex tokrea i slutet av förra veckan. jag handlade ett par jobbjeans på ordinariepris, eller nej, det var 100 :- rabatt så dom kostade 199:-. sen köpte jag två koftor, en klänning och tre toppar/tunikor och ett par jeans för sammanlagt 230:-. lagom pris för sånt man ska ha på jobbet!

på min arbetsplats händer det att kläder slits sönder och då får den som orsakat skadan ersätta ägaren. slutsatser: 1) ha inte oersättliga kläder på jobbet, 2) ha inte kläder som ruinerar den ungdom som ev. råkar trasha dom.

därav lindexjeansen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0