jobbet

min nya arbetsplats (ett behandlingshem för barn och ungdomar) ligger ca 5 kilometer utanför centrum. vi huserar i ett stort, fint, nyrenoverat hus och strax bakom huset ligger ett naturreservat. man kan alltså inte klaga på arbetsmiljön!

kollegorna är schyssta och en brokiga blandning av olika slags människor. mitt arbetslag består av mig, en tjej i min ålder och en något äldre man som jobbat på företaget sisådär en 10 år nånting. det känns som att vi kommer att komma bra överens.

just nu bor det 6 ungdomar hos oss vilket är mer än tillräckligt för mig som är ny i branschen! de är alla fantastiskt charmiga men nog märks det att de har problem alltid... just nu känns det som att jag måste fokusera på att lära känna kidsen innan jag kan börja tänka i "behandlingsbanor". det är sjukt spännande och varje arbetspass är en utmaning! i like.

det var lite om mitt nya jobb.

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej! Efter att ha läst lite i din blogg så måste jag kommentera den oxå :) Det låter som ett oerhört spännande jobb du har, skulle med kunna tänka mig att jobba med något sånt :)

2008-04-14 @ 20:07:52
URL: http://princessbetty.blogg.se
Postat av: annaisa

emma: hej! kul att du "ger dig tillkänna"! :) jag tror, och hoppas, att jag kommer att arbeta med den här typen av verksamhet länge!

2008-04-15 @ 08:20:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0