nystart

mer än en vecka har gått och jag har inte hunnit/orkat träna ännu. jag har promenerat en del och jag har hunnit med en joggingrunda. årets första förresten! det kändes helt ok. idag har jag skrivit in mig på en träningsanläggning och jag har ett möte med medlemsrådgivaren på torsdag. då ska vi gå igenom mina träningsmål, övningar, upplägg mm. det ska bli intressant för jag har aldrig gjort något sådant förr. tror faktiskt att jag ska försöka komma över min motvilja till gymträning. jag har en känsla av att jag kommer att behöva alla muskler jag kan få. skulle jag behöva brottas med en förbannad 15-åring känns det inte som att jag är den som skulle vinna... så mer muskler ska det bli! och kondition. och smidighet.



en sak som jag inte gillar med jobbet är måltiderna. det är iofs kalasbra med pedagogiska måltider eftersom man slipper mecka med matlådor. men, och detta är ett stort men, jag kan inte äta så kolhydratfattigt som jag skulle vilja då jag ska föregå med gott exempel och "äta av alla sorter". sen serveras det väldigt lite grönsaker annat än gurka och morötter. förhoppningsvis kan jag påverka detta med tiden...

nu ska jag sätta mig och äta lite keso med päron medan jag inväntar mitt flyttlass!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0