hemma igen

det där var kul! jag vill absolut springa nåt liknande igen!

        

tyvärr kände jag att jag hade en hel del kraft kvar när jag kom i mål på min sträcka... jag hade ju förberett mig på en riktigt tuff sträcka med mycket uppför och dåligt underlag. dåligt underlag var det gott om - rötter, stenar, hala träspångar och djupa gyttjehål. bitvis var det bara en smal stig att kuta på och det var omöjligt att komma förbi dom som låg före i spåret.

hursomhelst så började jag försiktigt och tog det rätt lugnt, jag väntade ju på att den tunga myrlöpningen uppför skulle börja. men den kom aldrig. visst var det motlut emellanåt men jag tycker att beskrivningen av sträckan var mycket överdriven.

en av mina kollegor däremot trampade snett och pajade sitt knä. han lyckades ändå kämpa sig in i mål, haltandes. men det innebär att han inte kan gå till jobbet imorgon så jag får hoppa in extra mellan 12 och 23.30. det känns helt ok även om jag ska jobba både måndag, onsdag och lördag-söndag denna vecka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0