family dinner

min mamma lagar den godaste maten! idag hade hon gjort kycklingfiléer fyllda med pesto och inlindade i serranoskinka. och peston hade hon gjort själv med persilja och västerbottensost. till detta god blandad sallad och färsk tagliatelle. smaskens! efter detta frukt av alla de slag och ostbricka. som om det inte vore nog med detta ville pappa bjuda på kaffe och chokladbiskvier. som han gjort själv! hur gott som helst med whiskey som smaksättare i krämen. jag är ingen whiskeydrickare egentligen men dett var galet gott! när pappa bakar gör han det med besked! inga vanliga sockerkakor där inte utan biskvier eller tryffeltårta eller nåt annat avancerat. jag skulle förmodligen bara orka läsa igenom ingredienslistan!

nu ska jag inte göra nåt mer än slappa framför tv:n. tror jag ska kika på "flicka med pärlörhänge". hoppas att den är bra eftersom den går på 2:an = reklamfritt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0