glad blåsdag!

ojojoj, vad det blåser här hos mig idag, 9 m/sek. inte för att det säger mig särskilt mycket men, my god, vad det blåste när jag gick över älven, det är bara tur att inte huvudet blåste av kroppen!

i afton ska jag gå på ett informationsmöte hos röda korset. de söker frivilligarbetare till alla sina verksamheter och jag har länge tänkt att jag borde göra nåt vettigt med min lediga tid! att jag väljer röda korset beror på deras politiska och religiösa obundenhet. det passar mig. jag vet inte riktigt vad jag tänker mig att jag skulle göra men tycker att de har rätt mycket intressanta verksamheter. dock tror jag inte att deras second hand-butik är lämplig för mig. jag skulle bara köpa, köpa, köpa! :-) nåväl, det blir intressant att höra vad de har att säga. kom på att det kanske är onödigt då jag ändå har tänkt flytta, men det kan ju å andra sidan dröja ett tag innan jag rör på mig så jag hinner säkert dricka kaffe och diskutera pelargoner med nån ensam liten tant innan dess!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0