jobbintervjumuffins

jag var så sugen på något gott till kvällsfika så jag bestämde mig för att baka lite muffins. jag utgick från ett vanligt sockerkaksrecept men ändrade en hel del. istället för 2 dl socker tog jag ca o,5 dl farinsocker och en skvätt sirap, istället för 3 dl vetemjöl tog jag 1 dl vetemjöl, 1 dl grahamsmjöl och 1 dl fiberhavregryn. åsså slängde jag i ett rivet äpple och en riven morot och kanel och kardemumma. så egentligen var det nästan inget kvar av det ursprungliga receptet! men det blev superbra och jag kommer att göra det igen, men kanske sänka temperaturen på ugnen och baka dom lite längre.

image48 

just det ja, hackad mandel ovanpå blev det också.


Kommentarer
Postat av: maria

Mums :)

2008-02-12 @ 19:53:04
URL: http://marialundqvist.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0