stockholmsvinter

vädret idag är skittråkigt, det är vad jag brukar kalla för stockholmsvinter. det är inte särskilt kallt men det är fuktigt och blåser lite så det känns riktigt ruggigt. usch, tacka vet jag -5 och sol som gnistrar i snön, det gillar jag!

jag har fyllt kylskåpet med massor av frukt och grönsaker. hittade bla en av mina favoritäppelsorter, pink lady, blodapelsiner och kiwi. jag ÄLSKAR kiwi, helst ska de vara lite hårda och de ska vara syrliga, inte söta. mums. jeansen jag velade om på myrorna fanns förstås inte kvar :-( det är så typiskt.

efter handlingen hämtade vi upp pappa och fikade på stans mysigaste café. det är inrett väldigt gammeldags och ser ut som hemma hos madicken ungefär! de har vita spetsdukar på borden och udda, slitna möbler, fina tapeter och gamla foton på väggarna. och gott fika!

jag och syrran+sambo är bjudna hem till föräldrarna på middag idag så jag ska försöka gör nåt vettigt innan det blir dgas att traska dit. idag blir en riktig familjedag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0