tungt att andas

jag har en defekt kropp som inte gör som jag vill! jag får låsningar i kotorna i bröstryggen så jag kan inte dra djupa andetag, skitjobbigt när man konditionstränar :-( dessutom låter det som att jag har knäckebröd i axlarna emellanåt. pga allt detta längtar jag sååå mycket till imorgon. klockan 9.15 har jag en tid bokad hos en massör/naprapat. jag kallar honom ryggfarbrorn.

jag har varit till honom några gånger tidigare, första gången var i somras. det var en riktig aha-upplevelse. helt plötsligt kunde jag andas normalt och det knastrade inte när jag rörde på axlarna! magic! så jag har fortsatt att gå till honom med jämna mellanrum. nu är det länge sedan sist, tror det var i oktober-november nån gång för vi kom överens att jag skulle komma en gång till före jul. tyvärr hann jag inte boka nån tid och sen när jag hade tid så hade han gått och blivit sjukskriven. så efter många om och men är det dags igen imorgon. sist hade jag 4 låsningar i bröstryggen, 5 eller 6 bak i ryggen och ett par stycken i nacken. undrar vad jag har samlat på mig nu? tror jag ska ta fram vetevärmaren så han slipper jobba så hårt med att mjuka upp knäckebrödsaxlarna imorgon! ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0