my oh my, vilken dag

när jag kom ut för att gå till stan hade vädret faktiskt bättrat sig och det snöade inte lika mycket som på förmiddagen. i know, jag är väderfixerad som en gammal gubbe men det beror indirekt på att jag inte har tillgång till bil - ska jag någonstans så blir det att gå, buss är för jobbigt (tidtabeller, hållplatser, inga kontanter etc). följdaktligen har jag idag gått min morgonprommis, till och från gymmet samt till och från stan. vädret spelar roll, big time.

på stan hittade jag inte vad jag skulle ha till "pysslet" men väl en hel del annat. för under 200 kronor fick jag mig en skjortblus, en t-shirt med snyggt tryck på ryggen, inte mindre än sex par trosor (rejäla doningar, inga små stringsnören i rosa med snobben på) och nåt mer var det... jo, just det ja, ett läppglans från maybelline och en ögonskugga från max factor. me lajk halva reapriset, jajamen.

en sak till köpte jag, eller egentligen två saker, för skor kommer ju i allmänhet i par. på stadens finfinaste vintagebutik ( = röda korsets butik, kupan. haha!) hittade jag ett par garmont-dojjor som kommer väl till pass till våren. vad är oddsen att skor på 2nd hand är i rätt storlek? inte så ofta så man är less iaf :-) mina älskade vinterkängor är av samma märke och är de skor jag skulle ta på mig om jag skulle fotvandra till långbortistan så 80:- för en sommarvariant var inte så mycket att fundera på, right?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0