premiär för jobbsökarbloggen!

eftersom jag håller på och söker jobb har jag varit tvungen att fundera lite över VAR jag ska söka jobb och nu menar jag rent geografiskt, vilka städer? den första tanken är väl för de flesta att man söker jobb på den ort där man bor. jag har kommit fram till att för min del är det tvärtom, jag söker tjänster i andra städer. varför kan man  undra men jag funderade helt enkelt på vad denna stad har att erbjuda mig och vad andra städer kan ha för överraskningar.

jag tänker mig att mitt liv kommer att bestå av arbete, träning, sociala aktiviteter och vila. samma som idag altså, inget konstigt med det.
eftersom man (oftast) arbetar 8 timmar varje dag så känns den biten rejält viktigt och därför går jag mer efter arbetsuppgifter än ort.
träna kan man ju göra i vilken håla som helst, man kan alltid springa omkring i miljön! :-)
vila är något man gör hemma i sin bostad alltså behöver jag en bostad som tilltalar mig. detta är en av anledningarna till att storstäderna inte ligger överst på min lista!
det klurigaste är nog de sociala aktiviteterna. nu har inte jag något vansinnigt hektiskt socialt liv (av flera olika anledningar) men jag vill ändå ha möjlighet till det. så det vore ju trevligt att bo i en stad där man åtminstone känner en person och där det finns något litet utbud av caféer/restauranger/krogar och andra aktiviteter. det behöver inte vara heron city men en buggkurs är väl inte så mycket begärt?

summasummarum så söker jag, och hoppas få ett, arbete i en annan stad än min hometown!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0