soppa på en spik

tänk att det äntligen är lite kyligare väder! ett par minusgrader tycker jag är lagom, då slipper man halka runt på blöta och slaskiga gator och man blir fint rosig om kinderna men man behöver inte ha på sig polarmundering så fort man går ut.

det börjar vara dags att fundera ut dagens middagsmat... eftersom jag ska handla imorgon så ekar det i både kyl och frys. vad lagar man av en bit hoki, vitkål och kikärtor? nja... ingenting verkar det som, jo, men jag har en kiwi också! som om det skulle hjälpa... jag tycker att det är ganska kul att se vad man kan laga för mat av de ingredienser som finns hemma men när det har gått så här långt så är det mest tragiskt. 
till lunch lagade jag en improviserad kycklinggryta som faktiskt blev supergod! det som blev över av hade jag tänkt frysa in (för jag gillar att ha matlådor i frysen) men det verkar som att det kommer att försvinna nu till middagen. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0