långhelg

min jobbhelg förlängdes med ett dygn. jag började redan på fredagkväll och slutade inte förrän nu, på måndagmorgon. det känns som att jag har varit bortrest!

det blev extra jobbigt eftersom arbetspasset började med att jag inte kunde sova natten till lördag. utanför jourrummets fönster finns ett buskage och i detta buskage finns det fåglar. fåglar som låter hela nätterna. så jag sov nog inte mer än 2 timmar den natten... så jag känner inte att jag har gjort världens bästa jobb direkt den här helgen. min stubin har varit kort och jag har nog låtit riktigt gnällig emellanåt.

en kul grej var att vi stack iväg till en gocartbana igår och gasade loss. det är ju sååå kul! uppskattat av både personal och ungdomar.

nu ska jag luta omkull mig en stund innan det bär iväg till falun för lunch med en gammal bekant. för nån vecka sedan fick jag nämligen ett meddelande på facebook från sonen i en familj vi umgicks mycket med under mina 3-4 första levnadsår. han gör praktik i falun och tyckte att vi skulle hooka upp och ta en bit mat och jag kunde ju inte annat än hålla med! det ska bli intressant att se vad det har blivit för typ av honom :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0