kan man fundera för mycket?

jag är en ganska eftertänksam och planerande person och för tillfället är jag (om möjligt) ännu mer funderande.
jag funderar på en massa saker: jobbet, framtiden, kärleksrelationer (både tidigare och ev. kommande), bostadsorter och bristen på riktiga, äkta vänner. eller om det är bristen på tillit till dom vänner jag har?

det mesta jag funderar på gör mig bara ledsen och orkeslös då det krävs så mycket kraft, vilja och energi för att försöka förändra. den kraft jag har sugs ur mig på jobbet, vilket jag vet är ohållbart i längden. men jag har ju bestämt att jag ska jobba här i minst ett år för att få ut så mycket som möjligt av det. just nu tvivlar jag på att jag kommer att orka mer än så men samtidigt måste jag ju ge det en ärlig chans.

allt grubblande gör att jag inte orkar hitta på saker när jag väl är ledig. för det mesta är jag hemma och pysslar och donar. vilket jag iofs trivs ohyggligt bra med men det skulle säkert vara bättre för mig att hitta på nåt utanför hemmet. just nu ser jag iaf fram emot min resa till småland och den allra bästa L som har planerat för en röjarkväll med sina galnaste tjejer. hon vet minsann vad jag behöver! :-)

Kommentarer
Postat av: Solli

känner igen mig där! ibland kan jag grublla så mkt att det nästan ryker ur öronen på mej ;o) alltför mkt grubblande är inte bra så det är bra att du ser till att hitta på andra saker så du inte hinner grubbla så mkt :o)

2008-10-13 @ 00:25:14
URL: http://solli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0