ny träningsform

trots att jag var på ett urdåligt afro power dance pass förra veckan så vågade jag mig på en nyhet idag - funktionell träning. jag skulle vilja beskriva det som cirkelgympa. det var en massa olika stationer med olika redskap och man jobbade 1 minut på varje station. riktigt trevligt och bra att variera styrkeövningarna om man, som jag, mest bara styrketränar genom att gå på body pump. det enda som jag inte gillade var att man skulle göra en del parövningar. det ogillar jag skarpt. då jag tränar själv och inte har med mig nån övningspartner så kan jag bli ihopparad med precis vem som helst - allt ifrån britt-marie, 58 år, som nyss har köpt träningskort till 17-åriga fotbollstjejer och 40-åriga super-maraton-muskel-gubbar.

åsså hann jag med att se min lilla gymflirt också. tihi! han är så söt som en schimpansunge (eller nåt annat som ser snällt och gulligt ut). han kom precis när jag skulle gå så vi gjorde en sån där klassisk passage när båda två sedan vänder sig om och kikar över axeln. så jag cyklade hem med lite pirr i magen och ett fånigt leende på läpparna! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0