är jag elak nu?

jag brukar säga till andras barn om jag tycker att dom beter sig alltför illa. det kan bero på att jag har jobbat med andras barn av och till i 10 år. jag tycker inte att det är nåt fel med att göra så och jag tycker att alla vuxna måste kunna säga till alla barn om det behövs.

hursomhelst så händer detta ofta i provrumsmiljö. jag blir freakin' vansinnig när jag inte får prova kläder ifred utan får små besökare i min provhytt! det syns direkt om barnet bara har gått fel och då säger jag att dom kan prova att ropa på sin mamma för att höra var hon är. men oftast är det ungar som bara leker och smyger runt under kanten på dörrarna osv. då förklarar jag för barnen att dom inte får titta in i provrummet för jag vill vara ifred där. oftast ser dessa stackare halvt vettskrämda ut och börjar ropa på mamma. jag antar att dom betraktar mig som en surtant! =)

det är inte barnen jag blir arg på utan deras föräldrar. men jag förstår att dom måste få ha barnen med sig på stan och jag tycker att barnen ska få vara med. så därför undrar jag om man inte skulle kunna införa nån slags barnfri provrumsavdelning?

åtminstone på den butik där detta händer 95% av alla gånger, nämligen på lindex. där jag dessutom oftast står halvnaken eftersom det i regel är underkläder jag handlar där.

Kommentarer
Postat av: Lina

Det där händer mig lite då och då också... senast på Lindex i Borlänge. Förbannade ungar!

Jag blir TOKIG när dom kryper in med skallen först och blänger på en. Ibland får jag lust att trycka skon i fejset på ungarna... men jag har iaf hyfs nog att inte göra det. Bara i tanken. :)

2009-06-05 @ 20:07:36
URL: http://linasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0