brumbrum

i fredags var jag på min första körlektion. det var ju hur kul som helst!
jag vet inte om man kan uttala sig om huruvida man är bra på nåt eller inte efter så lite tid men roligt var det och jag orsakade inga katastrofer (det kan väl iofs inte bli sååå stora katastrofer på en parkeringsplats).

balansen var det inga problem med men lite läskigt första gången båda fötterna skulle upp på fotpinnarna. att styra nåt som är såpass tungt var också annorlunda. det jag tror jag kommer att få jobba mest med är växlandet och att flytta över det man vanligtvis gör med fötterna (koppla och gasa) till händerna.

nästa lektion har jag redan på tisdag så vi får väl se vad som händer då. men jag tror inte jag vill ut i trafiken riktigt än...

jag har inga problem med att vara total nybörjare. det gör inget att jag inte har en aning om vad jag ska göra. det är sen det blir värre. när omgivningen (läs körläraren) har förväntningar på att jag ska klara vissa saker. jag minns att jag grät när jag skulle lära mig start i backe med bil. jag var så arg över att jag inte kunde få det att funka rent praktiskt när det var så enkelt i teorin! hoppas att jag har mognat lite under dom 10 år som gått sen dess!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0