home sweet home

jag hade tänkt blogga lite inredning den här veckan men då mina nya möbler inte behagar komma förrän nästa vecka känns det väääldigt ointressant. hursomhelst ska jag se till att ladda kameran så jag kan ta med er på en liten rundtur bland detaljerna som är färdiga i mitt bo.

det här med att flytta är ju både och. jag tycker att det ska få ta tid att bo in sig och att man ska känna efter ordentligt innan man gör nåt. samtidigt är det ju inte särskilt upplyftande att bo inom kala väggar med kartonger längs väggarna. jag har fastnat mittemellan!

det här med saker på väggarna har jag svårt för. jag vet helt enkelt inte vad jag vill sätta upp på mina väggar! och jag har vita väggar överallt så det ser väldigt tomt ut. tips mottages tacksamt!




Kommentarer
Postat av: Lina

Jag tycker det är fint med hyllor som matchar ens andra möbler. Så har du t.ex. ett tv-bord i ek skulle jag ha ekhyllor, och på dem skulle jag sätta fina fotografier, ljuslyktor, en grön växt etc. Något som passar med din smak, stil och inredning. Annars är matchande fotografier av naturen fina, t.ex. svartvita kort, som man ramar in.



Jag har själv väldigt tomma väggar, dels för att mina saker inte matchar varandra så det blir antingen för mycket plotter eller så blir det kalt. Svårt det där... Sen gillar jag inte för mycket saker heller som är på väggen, det ska vara stilrent enligt mig. :)

En fondvägg kan annars funka lika mycket som några hyllor! (Om du får ha fondvägg vill säga.)

2009-09-29 @ 09:19:04
URL: http://linasliv.blogg.se/
Postat av: annaisa

tack för bra tips! =) jag gillar också hyllor. i köket har jag satt upp en hylla att ställa finaste köksgrejerna på. tavellister gillar jag också. där kan man ju ställa allt möjligt, kanske blir det nåt sånt i sovrummet... och jag funderar på en tavelvägg i min långa hall. tids nog kommer det att bli kanon!

2009-09-29 @ 09:27:21
URL: http://annamartina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0